Ik ben al een tijdje bezig om uit te vinden hoe de email campagne van SugarCE precies in elkaar steekt. Ik heb alles nu aardig door, enkel zit ik met twee punten waar ik een beetje op blijf hangen.
1. Het eerste en belangrijkste punt is het bounce handling verhaal. Ik krijg de campagnes niet verstuurd voordat ik een mailaccount met bounce handling heb ingesteld. Alleen krijgen we (ik + systeembeheerder) het nergens voor elkaar om dit in te stellen op onze mailserver. Iemand een idee hoe je dit voor elkaar moet vogelen?
Het andere punt is de tracker functionaliteit
2. Het gaat om de tracker-functionaliteit binnen Sugar, ik begrijp dat elke tracker aangepast moet worden en verschillend zijn van elkaar. Maar toch vroeg ik me af of er wat meer over bekend is. Misschien zijn er voorbeeld tracker-bestanden te vinden (ik heb ze nog niet gevonden). Maar het lijkt mij dat deze tracker.php bestanden in elk geval aan een bepaalde format moeten voldoen wat betreft de informatie die geregistreerd wordt? Of worden deze bestanden automatisch aangemaakt op het moment dat je de campagne in elkaar draait?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, ik begin het verhaal steeds beter te begrijpen maar hier loop ik momenteel even op vast.

LinkBack URL
About LinkBacks

Reply With Quote
Bookmarks