Results 1 to 3 of 3

Thread: E-Mail campagne instellingen

rbmhbiz is offline Senior Member

Default E-Mail campagne instellingen

Ik ben al een tijdje bezig om uit te vinden hoe de email campagne van SugarCE precies in elkaar steekt. Ik heb alles nu aardig door, enkel zit ik met twee punten waar ik een beetje op blijf hangen.

1. Het eerste en belangrijkste punt is het bounce handling verhaal. Ik krijg de campagnes niet verstuurd voordat ik een mailaccount met bounce handling heb ingesteld. Alleen krijgen we (ik + systeembeheerder) het nergens voor elkaar om dit in te stellen op onze mailserver. Iemand een idee hoe je dit voor elkaar moet vogelen?

Het andere punt is de tracker functionaliteit

2. Het gaat om de tracker-functionaliteit binnen Sugar, ik begrijp dat elke tracker aangepast moet worden en verschillend zijn van elkaar. Maar toch vroeg ik me af of er wat meer over bekend is. Misschien zijn er voorbeeld tracker-bestanden te vinden (ik heb ze nog niet gevonden). Maar het lijkt mij dat deze tracker.php bestanden in elk geval aan een bepaalde format moeten voldoen wat betreft de informatie die geregistreerd wordt? Of worden deze bestanden automatisch aangemaakt op het moment dat je de campagne in elkaar draait?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, ik begin het verhaal steeds beter te begrijpen maar hier loop ik momenteel even op vast.
    Last edited by rbmhbiz; 2010-03-15 at 02:45 PM. Reason: Update

SugarDev.net is offline Sugar Community Member

Default Re: E-Mail campagne instellingen

1. SugarCRM heeft een reguliere maar aparte email account nodig voor bounce handling. Hiervoor is niks speciaals nodig op de mailserver, zolang de account maar nergens anders voor gebruikt wordt.

2. Dit begrijp ik niet helemaal. Bedoel je nu de tracking van e-mail campagnes of de tracker die bijhoudt wie wat doet op het systeem? Als het over de campagne tracker gaat dan is hier weinig aan te veranderen en hoef je er ook niks voor te doen.
    Developers go here
    Businesses go there (Dutch)

Modules:
    SugarDev.net Developer Tools | Config | Dutch Language Pack
    "Nothing gets fixed unless there is a bug"

rbmhbiz is offline Senior Member

Default Re: E-Mail campagne instellingen

1. Dit moet dan wel het mailadres zijn waar de bounce-meldingen terecht komen toch? Dit is dan dus het mailadres die alle reply's krijgt van de verzonden mailcampagne > ergo: dit is dan toch hetzelfde mailadres waarvan het verstuurd wordt, en niet een ander mailadres? Of zie ik hier iets over hoofd?
    Een tweede mailaccount instellen is voldoende. Deze wordt ingesteld als bounce-adres en uitgelezen door SugarCRM om de bounce-handling af te handelen.

2. Het gaat om de tracker functionaliteit van de campagne.We willen Sugar namelijk niet een rechtstreekse verbinding geven met de website (of een bestand daarop) wegens security eisen binnen het bedrijf.

We hadden het idee om het trackerbestand lokaal te plaatsen en vervolgens op de website zetten. Dan met een scriptje (oid) automatisch laten importeren vanaf de website. Iemand hier ervaring mee?
    Dit wordt waarschijnlijk geïmplementeerd door een externe partij (kan makkelijk bij een bestaande opdracht worden verwerkt).
    Last edited by rbmhbiz; 2010-03-29 at 01:40 PM. Reason: Update

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)