Results 1 to 5 of 5

Thread: Gebruik van tussenvoegsel

Karin58 is offline Member

Default Gebruik van tussenvoegsel

Ik probeer tussenvoegsel als een apart 'field' te gaan gebruiken maar loop tegen twee dingen aan.
    Ik kan bij Leads het nieuwe veld 'tussenvoegsel' aanmaken en in de verschillende lay-outs plaatsen, dat gaat goed. Als ik dan de naam A. Van den Berg wil invoeren zet ik dus 'van den' in het tussenvoegsel veld en 'Berg' in het Name veld.
    Als ik dan vervolgens overschakel naar de 'list view' van Leads of naar de 'detail view' van een bepaalde lead dan staat er bovenaan: A. Berg. Dus zonder de 'van den'. Op de een of andere manier wordt dat veld dus samengesteld uit de velden voornaam en achternaam, maar wordt mijn nieuwe veld 'tussenvoegsel' daarbij niet meegenomen.
    Heeft iemand een idee waar je kunt bepalen hoe dat werkt zodat ik Tussenvoegsel in die samenstelling kan toevoegen?

Eigenlijk geldt eenzelfde vraag voor Huisnummer. Nu is de eerste adresregel: straat inclusief het huisnummer. Als ik dat splits door een nieuw veld 'huisnummer' te maken dan wordt het huisnummer niet meer meegenomen in de samenstelling van het adres...

Mis ik iets of kan het gewoon niet en kan ik ophouden met experimenteren?

Iedere hulp is welkom.

Karin

SugarDev.net is offline Sugar Community Member

Default Re: Gebruik van tussenvoegsel

Het tussenvoegsel is een veelvoorkomend probleem, dat helaas niet eenvoudig op te lossen is. Sugar maakt feitelijk de aanname dat er geen tussenvoegsels bestaan, en dit is door de applicatie heen het geval. Dat wil niet zeggen dat we het niet hebben opgelost, maar het heeft wel wat voeten in de aarde.

Het huisnummer is iets eenvoudiger. Het is mogelijk om dit toe te voegen, alleen is dit iets dat ook niet in de Studio kan worden gedaan (het veld wel, de weergave van het complete adres echter niet). Het vereist programmeerwerk.
    Developers go here
    Businesses go there (Dutch)

Modules:
    SugarDev.net Developer Tools | Config | Dutch Language Pack
    "Nothing gets fixed unless there is a bug"

Karin58 is offline Member

Bedankt voor je reactie!
    Vreemde aanname, hoor!
    Ik zal toch een oplossing moeten vinden, dan maar tussenvoegsels een integraal deel van de achhternaam maken... .

fle
    fle is offline Junior Member

Mijn oplossing is misschien een beetje een slordige workaround, maar is wel bestand tegen updates en vergt geen programmeer werk.

De weergave van de naam van een contactpersoon kan ingesteld worden mbv het "Default Name Format" (te vinden in "Configuratie->local settings").
    Bij de uitleg staat dat je het format kan samenstellen door letters op een rijtje te zetten.

Hierbij geldt standaard het volgende
    s = salutation/aanhef
    l = lastname/achternaam
    f = firstname/voornaam

Daar buiten kan ook nog de letter t (=title/functie) gebruikt worden (ontdekt in de API).

Dan heb je dus de volgende mogelijkheden:
    s = salutation/aanhef
    l = lastname/achternaam
    f = firstname/voornaam
    t = title/functie

Een oplossing voor tussenvoegsels kan dan dit zijn:
    - Geef het standaard-veld "functie" het label tussenvoegel(s).
    - Gebruik de "t"in het format om het tussenvoegsel te plaatsen
    bijvoorbeeld: "f t l" wordt dan "Piet van den Berg"

Zelf maak ik gebruik van versie 5.5.1 de api die ik gebruik is die van 5.2, weet niet zeker ofdat het ook werkt voor eerdere versies.

CelsiusBenelux is offline Junior Member

in de default name format vind ik l t f ....
    wel dubbele andere indelingen Name:  nameformat.png
Views: 202
Size:  2.4 KB

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks