Results 1 to 4 of 4

Thread: module verkeerd geinstalleerd, hulp nodig

peitklein is offline Junior Member

Default module verkeerd geinstalleerd, hulp nodig

Na het installeren van de openmeetings module , en het aanpassen van bestanden volgens deze handleiding
    Zijn we erachter gekomen dat het niet werkte. dus hebben we de module weer gedeinstalleerd.

Nu komen we overal in het crm de onder dit bericht eweergegeven foutcodes tegen. Het lijkt dat hij de module nog steeds zoekt, maar niet meer kan vinden.

Helaas is onze kennis van dit crm te beperkt om zelf een oplossing te vinden, hopelijk kan iemand ons een duw in de goede rug geven..

Het is allemaal op Argeweb geinstalleerd, op een lite-account. cronjobs toewijzen is daar ook erg lastig.

verder werkt het maken van een backup niet: "exists but not writable"

Onze dank is groot...
    Last edited by peitklein; 2010-07-24 at 08:53 PM. Reason: my probleme was found in google. when you search my company name

Systems Navigator is offline Sugar Community Member

Default Re: module verkeerd geinstalleerd, hulp nodig

Hallo peitklein,

Aan de foutcode te zien vraagt hij om een subpanel definitie. Wat wil zeggen dat tijdens de installatie van jullie module waarschijnlijk onder een andere module (activities in dit geval) een subpanel is toegevoegd.

In deze module vraagt hij nu nog steeds om die module, maar omdat jullie hem verwijderd hebben, kan hij het niet vinden.

Je moet dus de code zien te vinden die vraagt om dit bestand.

Ik zou eens gaan kijken in
    \htdocs\sugarcrm\custom\Extension\modules\activiti es\Ext\Layoutdefs
    of in:
    \htdocs\sugarcrm\custom\Extension\modules\<jou module die je verwijderd hebt>\Ext\Layoutdefs
    of in:
    \htdocs\sugarcrm\custom\Extension\modules\relation ships\Layoutdefs
    of in:
    \htdocs\sugarcrm\custom\Extension\modules\relation ships\relationships

Hier zouden weleens bestanden kunnen staan die die relatie tussen jou module die jij verwijderd hebt en "activities". Als je die bestanden verwijdert en vervolgens via het admin menu op "rebuild extensions" en "rebuild relationships" drukt, zou het probleem opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn, laat het dan weten.

Succes ermee.

peitklein is offline Junior Member

Hoi,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik had gelukkig nog een backup van public_html , deze terug gezet en een rebuild gedaan.

Zou graag wat meer willen weten van het beveiligen van dit crm. Tijdens de installatie heb ik overal op internet wat tutorials gevolgd wat resulteerde in bijna alles chmod 777 te zetten.

Voordat ik het CRM echt serieus ga gebruiken, kan ik beter zorgen dat alle gaten gedicht zijn.

Verder kom je bij het installeren op een host als argeweb een hoop dingen tegen die niet werken, zoals cronjobs en backup module.

Verder een fantastisch systeem dat sugarcrm, vraag me af wat de migratie van een custom in asp.net geschreven crm-systeem naar sugar crm professional zou kosten.

Systems Navigator is offline Sugar Community Member

Wat betreft veiligheid weet ik niet zoveel. Maar ik verwacht dat er wel instructies en beschrijvingen bestaan. Zoek eens in de documentatie en wiki, of op het forum zelf.

Als je overigens je posts in het engels maakt heb je wel veel hogere kans van reactie. Soms wat ingewikkelder, maar iets is beter dan niets.

De kosten van migratie naar sugar pro weet ik niet. Er zijn verschillende bedrijven die dat voor je kunnen/ willen doen. Regelmatig gaat dat ook via het forum, dus gooi daar eens een balletje op als je dat wilt.

Succes ermee.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks