Results 1 to 7 of 7

Thread: Verspringing regels in rapportages (ZuckerReports )

VirtualSynergy is offline Sugar Community Member

Question Verspringing regels in rapportages (ZuckerReports )

Hallo,

Wederom een lastig probleem, ik merk dat bij rapportages als men een tussenregel (enter) heeft gebruikt in een call notitie dat de rest van de informatie die volgt (zowel de callnotitie als de rest van de verdere informatie) verdwijnt. Nu is het nog niet zo heel erg want we hebben 8 projecten met 12 accountmanagers dus een beetje handwerk is niet heel erg. Maar we willen voor het eind van het jaar er nog 15 man bij en paar projecten dus dan gaat straks al mijn tijd daar in zitten :P en ik heb eigenlijk wel iets beters te doen dan elke keer handmatig dingen toe te voegen..

Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik denk dat het komt omdat ik het exporteer als CSV bestand en dat je aangeeft dat een "newline" een row delimiter is. Maar hoe kan ik voorkomen dat de calls er niet goed uitkomen? Ik heb iedereen al gedwongen om geen speciale tekens te gebruiken omdat het nog wel eens wat wilt verstoren maar ik denk niet dat men zonder de enter toets kan, en het lijkt mij niet dat het niet mogelijk is om dit er gewoon goed uit te krijgen toch?

Alvast bedankt!

Tim

wichard is offline Sugar Community Member

Default Re: Verspringing regels in rapportages (ZuckerReports )

Als je exporteert uit zuckerreports en je bekijkt de csv met een texteditor is het bestand dan wel goed?

Wordt het csv bestand daarna geïmporteerd in een ander pakket?

Het zou kunnen dat het importeren een probleem is ipv het exporteren?

Exporteer je aan de hand van een query? Kun je een query hier posten die niet goed exporteert dan kan ik het eens testen op een eigen omgeving.
    Wichard Noppert
    Prudento
    Twitter

Ik gebruik gewoon een standaard Listing query. Met een filter erop zodat ik bijvoorbeeld alleen de gesprekken van Jan krijg.

De calls die ik exporteer hoeven niet meer geïmporteerd worden, dit is puur en alleen voor de communicatie naar onze klanten (wij doen sales outsourcing).

En wat bedoel je precies met een teksteditor? Want als ik het bijv. met kladblok oid open dan kan ik niet erg goed zien of het dan wel goed is.. :P

wichard is offline Sugar Community Member

Als ik calls met een listing query exporteer dan mag er in de description wel een "enter" staan.
    De description is in SugarCRM is dan verdeeld over meerdere regels, de export naar de csv is een stuk tekst zonder de "enters", dus een lange tekst.

Zijn de descriptions ingegeven in sugar of met knippen en plakken er in gezet ?
    Welke versie van zuckerreports gebruik je?

Je zegt dat het csv bestand niet weer geïmporteerd wordt maar wat wordt er dan met de csv gedaan? Waar loop je tegen het probleem met de newline aan?
    Wichard Noppert
    Prudento
    Twitter

Het kan zijn dat een accountmanager iets knipt en plakt vanuit een mail of een document. Maar over het algemeen is het gewoon tekst.
    De versie is: 5.2.0f (Build 5688)

Het CSV bestand openen we met Excel en dan doen we "tekst naar kolommen" en dan maken we er een mooi bestandje van die we naar de klant toesturen zodat die kan zien waar we op dit moment staan met de salescyclus. Het heeft dus alleen de functie van rapporteren.

Gr. Tim!

Ik kom er nu ook achter dat als iemand een apostrof gebruikt in zijn/haar calllog dan verspringt de tekst die erna komt 1 kolom..

Zonder ZuckerReports lukt het wel gewoon goed maar dan mis ik essentiële data die bij de CE niet beschikbaar zijn.

Iemand een tip of manier hoe dit goed geëxporteerd kan worden?

Alvast bedankt!

SugarDev.net is offline Sugar Community Member

Gebruik je MS Excel of OpenOffice Calc?

De laatste heeft een optie om bij het openen van CSV bestanden zelf aan te geven wat wel scheidingstekens zijn en wat niet. Excel kan dit volgens mij niet. De apostrof wordt (onterecht) gezien als scheidingsteken in jouw spreadsheet programma.
    Developers go here
    Businesses go there (Dutch)

Modules:
    SugarDev.net Developer Tools | Config | Dutch Language Pack
    "Nothing gets fixed unless there is a bug"

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)